Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Příště jste na řadě vy!

Máme tu další volby, tentokráte předčasné, a já to s vámi ještě jednou zkusím. Nebude to poprvé, ale již nyní vám říkám, že naposled. I přes velké sympatie a názorovou shodu, jak se říká. Za současného stavu věcí to bude naposled, kdy projevím dobrou vůli a dám vám svůj hlas. Příště je řada na vás!

Našel jsem si stránky s volební kalkulačkou, zodpověděl otázky a s napětím čekal na vyhodnocení. Výsledek mne nijak nepřekvapil. Shoda 86% s Piráty, 83% se Svobodnými. Následovaly další tři - tuším to bylo hnutí Změna, strana Zelených a pro mne zcela neznámý subjekt - se shodou 77 až 65%.

Piráty jsem volil, Stranu svobodných občanů už také. S plným vědomím toho, že můj hlas nejspíše propadne, protože zeď kolem parlamentu má ostnatý drát upletený z minima 5% odevzdaných hlasů. Argumenty pro onu hranici jsou zcela liché, jak ví každý, kdo aspoň trochu sleduje politickou scénu. V každé ze "zavedených" stran je tolik křídel, platforem a názorových proudů, že jednotlivé znesvářené frakce by z parlamentu vyřadilo i mnohem menší volební minimum, pokud by měly kandidovat samy za sebe. Ale nemusí.

Jedno tibetské přísloví praví: "Osmdesát procent - to je skvělé!" Napadá mne otázka. Já se dokáži shodnout s vámi, milí Piráti a milí Svobodní, dokonce na víc jak osmdesát procent. S ostatními máme alespoň víc toho, co nás spojuje, než toho, co nás rozděluje. Proč se neshodnete vy?! Já dělám pro vás a váš úspěch maximum již několik let. Chodím k volbám a dávám vám svůj hlas. Udělám to i v těchto volbách, ale jak říkám, naposledy.

Příště je řada na vás. Spojte se. Asi to nepůjde bez kompromisů. Pár bodů z programu se budete muset vzdát a několik jich odložit. Dobrá. Jako váš volič vám k tomu dávám svůj souhlas. Najděte rozumný kompromis. Já nemůžu volit někoho, kdo mi po dvaceti a více letech hospodaření se státem místo vyúčtování dává slib, že teď už, ale fakt, teď už to bude super. To raději Zelenou Změnu Svobodných Pirátů. Klidně i ZZSP. Na názvu se určitě shodnete. Čeká vás toho víc, na čem se budete muset shodnout. Jak říkám, příště je řada na vás!

Autor: Josef Pekárek | sobota 19.10.2013 14:43 | karma článku: 15,13 | přečteno: 857x
  • Další články autora

Josef Pekárek

Nechte toho!

Tohle totiž není okresní liga v čutání ani utkání Sparta vs. Slávie. Potřebujete-li se přiřadit k té správné straně, skákejte při olympiádě - kdo neskáče, není ten správnej týpek - znáte to. Při tom se můžete ztotožnit a zahojit ego. Nebo to nechte k předvolební kampani. Teď ne!

9.3.2014 v 19:33 | Karma: 8,43 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ostatní

Josef Pekárek

Město nad Kdesi no.1

Zatímco v baru svítila zelená světla a vzduch se plnil kouřem a útržky hovoru, v zahradě pokryté sněhem, tiše dozrávaly banány. Dopil jsem čaj a vydal jsem se na další toulku tím Městem nad Kdesi. Pojďte se mnou...

21.12.2013 v 23:38 | Karma: 5,74 | Přečteno: 217x | Diskuse| Společnost

Josef Pekárek

Víme, že jste vlastně spokojení

To zas byla sprcha... Myslel jsem, že se v oblasti lidství blýská na lepší časy. Bohužel jsem se splet ́. Líbilo se mi, když se minulý víkend v čt 24 objevil jako hlasatel počasí (tzv. rosnička) člověk bez domova. Celá sympatická aktivita vzala za své asi před dvěma hodinami.

3.12.2013 v 20:23 | Karma: 14,13 | Přečteno: 632x | Diskuse| Společnost

Josef Pekárek

Dneska jí se dnešní chléb...(*)

Znáte to. Někdo vás chce vyděsit čímsi, co by mělo či mohlo přijít. Apokalypsou - společenskou, politickou, osobní... Nemám rád budoucí strašáky. Nebojím se ani těch dnešních. Ale chci o nich dnes psát. Vadí mi nynější strnulost veřejných médií v té rétorice konfrontace. Vadí mi to i u diskutujících kdekoli, i u kolegů blogerů...

1.12.2013 v 21:35 | Karma: 7,18 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost

Josef Pekárek

Dva šátky tu chybí!

Vzpomínáte? Šátkování, to byl rituál. Totalitní režim nahnal děti, svěřené mu ke vzdělávání, do nějaké tělocvičny či velké haly v místní škole. Potom jim na ramena položil rudý šátek a pod krkem jim jej zavázal. Zavázal si je. Ještě dřív než stačily dospět a pobrat rozum.

16.11.2013 v 22:46 | Karma: 28,30 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Uprchlíci z Ukrajiny v Česku čelili nenávisti a diskriminaci, oznámila organizace

18. května 2024  19:03

Nevládní organizace Amnesty International ve výroční zprávě za rok 2023 zkritizovala Českou...

Jihokorejci hledají způsob, jak se zbavit stresu. Soutěží v nicnedělání

18. května 2024  18:53

V Soulu se o víkendu sešlo přes sto lidí, aby v rámci soutěže, která si klade za cíl zpomalit...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  18:28

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 587x
Jsem člověk, muž, partner, táta i syn, kamarád, soused a známý - jeden z nás všech. Zabývám se humanistickou astrologií a jejím praktickým užitím. Baví mne hudba, moji bližní a dění okolo mne. K uchopování světa používám pravici i levici, takže cestu vidím v použití obou, ne ve stranění jedné z nich.